print deze paginagroter lettertype kiezen

Prestatiemodule "Service en bereikbaarheid"

Wij werken volgens de prestatiemodule ‘Service en bereikbaarheid van Zilveren Kruis. De module heeft als doel de bereikbaarheid van huisartsen verder te vergroten om ervoor te zorgen dat de verzekerden hun huisarts goed kunnen bereiken en daarmee niet onnodig met hun zorgvragen naar de huisartsenpost of de spoedeisende hulp (SEH) gaan. Wij voldoen aan de voorwaarden voor onderstaande onderdelen:

A. Online inzage - de praktijk biedt online inzage in een beveiligde omgeving

  • Patiënten kunnen online hun dossier inzien.
  • Patiënten kunnen online hun laboratoriumuitslagen inzien. De ‘online inzage’ wordt aangeboden in een beveiligde omgeving, waar wordt voldaan aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

B. Online contact - patiënten kunnen 24/7 online contact opnemen met de huisartspraktijk

  • Patiënten kunnen online afspraken maken, voor zowel een fysiek als een online consult (beeldbellen).
  • Patiënten kunnen een e-consult krijgen.
  • Patiënten kunnen via beeldbellen een consult krijgen.
  • Patiënten kunnen online herhaalmedicatie aanvragen.
  • De praktijk verstuurt de recepten en verwijsbrieven digitaal.

(Bron: jaarverslag 2021)

Toelichting
We streven ernaar om maximaal vijf reguliere werkdagen per jaar gesloten te zijn, bij voorkeur minder. Patiënten kunnen ons op werkdagen (van 8-17 uur) de hele dag bellen. In uitzonderingsgevallen (bijv. vaccinatiecampagnes) kan ons antwoordapparaat tijdelijk aangezet worden, voor spoed zijn we altijd bereikbaar.

Via de patiëntenomgeving op onze website kunnen patiënten online een afspraak maken en ook herhaalmedicatie of een eConsult aanvragen. Er bestaat ook een mobiele app.

Voor het klantenervaringsonderzoek werken wij met Qualiview van het bedrijf Qualizorg. Patiënten die aangegeven hebben deel te willen nemen, zullen maximaal 1 keer per jaar benaderd worden voor een enquête.

  Terug naar boven

zoeken

Interieur pand
Reanimatietraining
Teamuitje